             Ing.  Karol  Martinka,   Gentzgasse  132 / 5,  1180   Viedeň

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

                                                                                                              Peter Mertus

                                                                                                              Generálny riaditeľ

                                                                                                              Ringier Slovakia, a.s.

                                                                                                              Prievozská 14

                                                                                                              821 09 Bratislava

VEC: Žiadosť o uverejnenie opravy a odpovede v zmysle tlač. zákona

        Vážený pán generálny riaditeľ,

        dňa 16.6.2008 som k rukám p. šéfredaktorky časopisu ŽIVOT podal žiadosť o uverejnenie mojej odpovede na výroky p. Kaníka, ktoré boli uverejnené v 24. čísle týždenníka ŽIVOT, zo dňa 14.6.2006, na strane 12, v článku pod názvom „Nová hra o milióny“, a ktoré sa dotkli mojej cti a dôstojnosti. Keďže sa redakcii nepodarilo uverejniť požadovanú odpoveď v nasledujúcom 25.čísle časopisu, využívam takto získaný čas, aby som doplnil žiadosť na odpoveď o žiadosť na opravu.

        Pre porozumenie celej situácie okolo vydania horeuvedeného článku by som chcel vysvetliť zopár skutočností, ktoré mu predchádzali. 6.6.2008 som na naliehanie redaktorky súhlasil s exkluzivitou pre časopis ŽIVOT a súčasne s tým mi bolo dané „čestné slovo“ , že nebudem fotografovaný (výrok „Máme ho!“ pri fotke na titulke preukazuje úmysel „dodržať“ dané slovo), a že budú zverejnené skutočnosti, ktoré sú jednoznačne preukázateľné a písomne zdokladovateľné. Dňa 11.6.2008 na dohodnutom termíne, na ktorom sa mal uskutočniť exkluzívny rozhovor, mi bol prezentovaný článok, ktorý bol už daný do tlače a na druhý deň zverejnený, s odôvodnením, že vedenie redakcie sa obávalo, aby ich konkurencia (Plus 7 dní) nepredbehla. Takýto postup by mal byť nezlučiteľný s novinárskou etikou. Nemrzí ma ani tak porušenie čestného slova zo strany redakcie, pravdepodobne ide o bežnú prax, o to viac ma prekvapila zmena orientácie časopisu, ktorý som z dávnej minulosti poznal. Ako ste si mohli všimnúť, ja som svoj sľub dodržal. Z dôvodu, že sa svojich sľubov nedržala redakcia, vzišiel z ich pera článok, ktorý obsahuje i klamstvá nehodné seriózneho týždenníka. 

              Jedným z nepravdivých výrokov je oslovenie „privatizér“. Toto skutkové tvrdenie, ktoré sa dva krát použilo na strane 10 a „zdobí“ aj titulku týždenníka sa nezakladá na pravde. Ja ako fyzická osoba som nikdy nevlastnil akcie SLKP a.s. Akcie vo výške 51 % a neskôr ešte 17% získala spoločnosť VADIUM Group a.s., ktorá má vyše 2000 akcionárov, z toho viac ako 33% vlastnia súčasní a bývalí zamestnanci SLKP, a.s. Z tohto dôvodu nie je pravdivý môj prívlastok PRIVATIZÉR, správne označenie mojej osoby v tejto súvislosti by bolo „generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti VADIUM Group, a.s., ktorá vlastnila majoritný balík akcií SLKP a.s.“

             Z uvedených dôvodov rovnako nie je pravdivé tvrdenie, že chcem od štátu milióny (na titulke časopisu). Ak ste vychádzali z informácií,  ktoré som dňa 5.6.08 poskytol tlačovej agentúre SITA, o pripravovaných žalobách v súvislosti s SLKP, a.s. ako napr. žalobu proti SR o určenie neplatnosti prevodu akcií SLKP, a.s. na štát, nemohli ste si nevšimnúť, že som vždy vystupoval ako generálny riaditeľ a predseda predstavenstva  VADIUM Group a.s., a nie ako súkromná osoba. Takže sa nejedná o moju súkromnú iniciatívu, ale o iniciatívu spoločnosti VADIUM Group a.s., ktorá bola vlastníkom akcií SLKP, a.s. VADIUM Group a.s. je jediná aktívne legitimovaná k podaniu takej žaloby, a preto by aj ako jediný právny subjekt mohla získať v budúcnosti majetkový prospech. V tejto súvislosti pripomínam aj moje vyjadrenie pre TA SITA zo dňa 22.júna 2008, podľa ktorého nie som ani akcionárom spol. VADIUM Group a.s., teda ak VADIUM Group a.s. majetkovo získa , ja z tohto kroku spoločnosti nebudem nijako profitovať. Ak teda redakcia časopisu Život súdi ľudí podľa svojho vlastného konania a myslenia, mala by za to niesť zodpovednosť a uverejniť aj uvedenie veci na pravú mieru.

          Na strane 11. prvá veta môže vyvolať v čitateľovi dojem, že ja osobne pripravujem niekoľko žalôb v súvislosti s SLKP, a.s., čo nie je pravda. Ako som už hore uviedol, žaloby pripravuje VADIUM Group a.s., nakoľko len táto spoločnosť je k tomu aktívne legitimovaná. Aj posledná veta tejto strany je pravdivá len čiastočne. Po zastavení trest. stíhania mi boli odblokované účty (ako čas ukázal, 8 ročné zablokovanie bolo bezdôvodné – účelové), ale môj iný majetok zablokovaný nebol.  

         Na strane 11. prvá veta druhého odseku: „Karol Martinka získal piešťanské kúpele počas vlády Vladimíra Mečiara v roku 1996 prostredníctvom akcií zamestnaneckej akciovky SZPK“ nie je pravdivá, nakoľko skutkový výrok, že ja som získal PK sa nezakladá na pravde. Ako som už vyššie uviedol, ja ako fyzická osoba som nikdy nevlastnil akcie SLKP a.s., ani SZPK, a.s. Majoritný balík akcií SLKP, a.s. nadobudla  spol. VADIUM Group a.s.  Navyše na upresnenie môžem dodať, že Spoločnosť zamestnancov piešťanských kúpeľov, a.s. Piešťany (SZPK) podala privatizačný podnet na Ministerstvo zdravotníctva a Ministerstvo privatizácie už v roku 1994 za Moravčíkovej vlády. Už vtedy bol na MZ hodnotený ako najlepší, takže, ak by sa to stihlo, označovali by ma médiá ako Moravčíkovho privatizéra?

         K uvedeným doplňujúcim výhradám k nepravdivým výrokom pripájam z opatrnosti už podanú žiadosť týkajúcu sa týždenníka ŽIVOT č.24, zo dňa 14.6.2006, kde v horeuvedenom článku s názvom “Nová hra o milióny“, konkrétne v texte na str. 12 ste poskytli priestor na vyjadrenie p. Kaníkovi, ktorý svojou prvou a druhou vetou zaraďuje do divokej lúpežnej privatizácie aj Piešťanské kúpele, napriek tomu, že už je 2 roky všeobecne známe, že pri privatizácii SLKP nedošlo k žiadnemu trestnému konaniu, čo by „lúpež“ nutne musela byť. Tento hodnotiaci úsudok s prejavenou neschopnosťou akceptovať moju nevinu sa dotýka mojej cti a dôstojnosti, nakoľko spochybňuje čestnosť mojej osoby pri úkonoch, ktoré k privatizácii viedli. Rovnako sa cítim byť dotknutý nasledovným tvrdením p. Kaníka: „Podstatou nápravy bolo vrátiť štátu a občanom hodnoty, ktoré boli darované“. Toto skresľujúce vyhlásenie chcem poprieť porovnaním hodnôt, ktoré štát získal, s tými, o ktoré štát novou privatizáciou prišiel. Uverejnenie mojej odpovede na nezákonné výroky (TČ ohovárania), je to najmenej, čo môže časopisu Život pomôcť zachovať si „tvár“.   

         Z uvedených dôvodov žiadam, aby ste v najbližšom vydaní Vášho časopisu, v zmysle ustanovenia § 8 ods. 1, ods.4 a 5 tlačového zákona č.167/2008, uverejnili moju ODPOVEĎ, a to v nasledovnom znení:

           „Iniciatívu p. Kaníka vnímam nielen ako neschopnosť priznať si chybu, čo považujem za typickú vlastnosť väčšiny politikov, ale hlavne ako nedostatok morálnej sily povedať prepáčte. Prepáčte, že ste boli 7 rokov nespravodlivo prenasledovaný, prepáčte, že ste vinou toho prišli o manželku, zdravie, možnosť od roku 1999 pokračovať v dovtedy úspešnom desať ročnom podnikaní, ale hlavne o dobré meno. Prepáčte, že sme Vás 7 rokov svojimi vyhláseniami odsúdili skôr, ako by to urobil súd. Prepáčte, že ani teraz, keď máte čierne na bielom, že ste sa nedopustili ničoho trestného, nedokážeme to „stráviť“.

           Tvrdíte, že ste chceli občanom vrátiť hodnoty, ktoré boli darované. Aké hodnoty ste uchránili? Hodnotu 240 mi.lSk, ktorú SLKP ročne získajú za 830 prepustených zamestnancov? Mimochodom za 5,4 roka to činí celkovú kúpnu cenu. A aké hodnoty získajú občania z pripravovaného predaja nehnuteľnosti kúpeľov, nielen Slovanu? Alebo hodnoty v podobe dividend, o ktoré každoročne prichádza mesto, nakoľko bez zisku kúpeľov nie sú ani dividendy? Kto týmto krokom získal? Ani občania, ani zamestnanci, ani mesto. To ukáže blízka budúcnosť.“     

         Súčasne z vyššie uvedených dôvodov žiadam, aby ste v najbližšom vydaní Vášho týždenníka, v zmysle ustanovenia § 7 ods. 1, ods.4 a 5 tlačového zákona č.167/2008, uverejnili OPRAVU, a to v nasledovnom znení:

„Ing. Karol Martinka nechce od štátu milióny a nie je privatizér, osobne nič neprivatizoval, je len generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti VADIUM Group, a.s., ktorá privatizovala SLKP,a.s.“ (uvedený výrok žiadam uverejniť na titulnej strane a vo vnútri časopisu na rovnocennom mieste a rovnakým písmom). 

„Ing. Karol Martinka osobne žiadnu žalobu voči štátu nepripravuje, žaloby v súvislosti so Slovenskými liečenými kúpeľmi Piešťany, a.s. pripravuje spoločnosť VADIUM Group a.s., v ktorej je už len predseda predstavenstva a generálny riaditeľ.“

„Ing. Karol Martinka  nezískal Slovenské liečebné kúpele, a.s., teda ich ani nevlastnil, majoritný balík akcií získala spoločnosť VADIUM Group, a.s.“

Viedeň 27.6.2008

Ďakujem 

                                                                                                       Ing. Karol Martinka    

